Reynaers Aluminium is wereldwijd een referentie op vlak van duurzame en innovatieve aluminium oplossingen voor ramen, deuren en gevels. Op geregelde tijdstippen hebben ze nood aan nieuw, hoogwaardigbeeldmateriaal. Zo kunnen ze hun producten consistent in de kijker te plaatsen. Dat doen ze met prestigeprojecten die inspiratie bieden en tegelijk ook hun (nieuwe) producten belichten. De hoge standaarden van Reynaers Aluminium moeten dus ook te zien zijn in het beeldmateriaal.
Aanpak
Wanneer de marketingafdeling van Reynaers Aluminium een prestigeproject in gedachten heeft, wordt alles in het werk gezet om een productieve shoot op poten te zetten. Meerdere video’s zullen gemaakt worden, evenals diverse foto’s. Zowel het project als de producten worden belicht. Ruime beelden ter inspiratie, maar ook close-ups die de details tonen.
De praktische zaken worden door Reynaers Aluminium geregeld. Wandercam van zijn kant zorgt voor het creatieve luik. Zo wordt vooraf een draaiboek opgesteld om alles efficiënt en productief te laten verlopen.
Resultaat
Door alles efficiënt in te plannen op één dag, levert de shoot een schat aan content op. Hierdoor kan Reynaers Aluminium telkens rekenen op meer dan 50 foto’s die multi-inzetbaar zijn. Productfoto’s in close-up, inspirerende beelden en campagne foto’s met of zonder figuranten. Daarnaast ontvangen ze ook meerdere video’s die voor diverse doeleinden worden ingezet. Productvideo’s die louter informatief zijn, maar ook inspirerende testimonials. Daarmee kunnen ze potentiële klanten overtuigen.
Samengevat: een slimme planning levert veel content op, is tijdsbesparend én kostenefficiënt.